Kenwood / trio corporation

KW-44



KW-70



KW-1100

KENWOOD jest z jedną z tych japońskich firm, która jest znana w Polsce „od zawsze”. Swoją bardzo dobrą renomę zdobyła już w latach 70-tych sprzedając swoje wyroby w PEWEX-ie. Ale to było u nas. W USA ta firma znana była od połowy lat 50-tych sprzedając tam szeroką gamę wyrobów lampowych; amplitunerów, tunerów, wzmacniaczy oraz sprzętu komunikacyjnego dla zawodowców i amatorów. A historia firmy rozpoczęła się drugiej w połowie lat 40-tych zeszłego wieku od produkcji cewek. Już po dziesięciu latach od powstania firma zaczęła eksportować sprzęty elektroniczne zaczynając od lampowych tunerów. Potem przyszły inne produkty i w pierwszej połowie lat 60-tych KENWOOD oferował szeroką gamę wyrobów począwszy od tunerów poprzez wzmacniacze zintegrowane i na amplitunerach kończąc. Do roku 1960 firma używała innej nazwy – Kasuga Radio Industry Corporation. Następną nazwą było Trio Electronics, Inc. Pod tą nazwą firma eksportowała swoje wyroby na cały świat, z tym, że na rynek amerykański wymyślono inną nazwę marki – KENWOOD (ponoć był to zlepek imiona Ken i słowa Hollywood). Warto wspomnieć, że firma ta zaopatrywała także „brandowe” firmy jak np. LAFAYETTE. Zdecydowana większość ich produktów posiadała literowo-cyfrowe oznaczenie. Literkami definiującymi lampowe wyroby było „KW” dopełnione numerami kolejnych wyrobów. Ostatnim w tej serii był amplituner KW 1100. Ten wyrób to był jednocześnie ich najwyższym jeśli chodzi o moc, rozmiary i wagę. Końcówka mocy zbudowana była na lampach 7591 sterowanych podwójną lampą - triodą z pentodą 6AN8A.
Równolegle do tego modelu produkowane były modele oparte na lampach końcowych EL84 w układzie PP lub SE. Specyfiką wzmacniaczy było powszechne stosowanie lamp sterujących 6AN8. Oferty dopełniały modele pracujące na lampach ECL82 w układzie PP. Elektronicznie były dość podobne, zasilanie to zazwyczaj był krzemowy prostownik w układzie podwajacza napięcia, preamp gramofonowy zawsze na podwójnych triodach ECC83. W lepszych modelach KENWOOD stosował lepszej czułości głowice UKF na dwóch ECC85 lub na nuwistorze 6CW4 i ECC85. Sprzęty sygnowane KENWOOD lub TRIO miały dwa rodzaje designu; pierwszy w stylu z lat 50-tych, z pastelowymi wykończeniami, złoconymi blachami, plastikowymi gałkami i drugi, w stylu z lat 60-tych z prostym frontem z aluminium i gałkami z bakelitu. O ile wyroby SANSUI i PIONEER'a sa często spotykane w Europie to amplitunery KENWOOD'a są rzadziej dostępne na tym kontynencie. Wyjątkiem jest często spotykany w Europie i sprzedawany pod marką TRIO model KW-33 . Jego odpowiednikiem na rynek amerykański był Kenwood KW-44. Jedyna różnica między nimi polegała na możliwości pracy przy zasilaniu 230V.  Jednocześnie były to najmniejsze stereofoniczne amplitunery tej firmy. Końcówka mocy skonstruowana była na lampach ECL82 pracujących w układzie Push&Pull. Powszechną praktyką TRIO / KENWOOD'a była zmiana designu z pozostawieniem identycznego układu elektronicznego. Wymienione dwa modele miały poprzednika z designem w stylu lat 50-tych KW-30.  
Amplitunery lampowe tej firmy, zwłaszcza te mające design z lat 50-tych są łatwe do rozpoznania i trudno je pomylić z innymi wyrobami, a ich „vintage” wygląd przyciąga wzrok. Brzmieniu lampowych Kenwood'ów i Trio ciężko coś zarzucić, porządne konstrukcje grające mimo upływu ponad czterdziestu lat.

   Strona Główna        Strona Poprzednia        Kontakt