-
kenwood kw-70
|
Najciekawszym
i najbardziej charakterystycznym modelem produkcji TRIO
był KW-70. Pochodził z początków lat 60-tych i miał
wystrój typowy dla lat 50-tych. Wyróżniał się wśród
większości sprzętów produkowanych w tamtych latach
niespotykanym „vintage” wyglądem utrzymanym w pastelowej
kolorystyce. Elektronika KW-70 jest bardzo rozbudowana i
nic nie można jej zarzucić. Na wejściu tunera FM znajduje
się głowica z dwoma triodami 6AQ8 / ECC85, która zapewnia
trzypunktowe przestrajanie. Jedna z sekcji ECC85 pracuje w
układzie automatyki ARCZ. Po głowicy blok pośredniej
częstotliwości na czterech lampach zakończony
demodulatorem na duodiodzie próżniowej (czyli lampie) 6AL5
/ EAA91. Za tunerem znajduje sie blok dekodera MPX
na lampach 7247 i 6AQ8 / ECC85 dostarczając sygnału stereo
o dużej separacji. Ten model był modelem "światowym" i
miał rozszerzony zakres UKF - 80 do 108 MHz. Prócz zakresu
FM amplituner umożliwiał odbiór fal średnich 535 - 1605
kHz. Uzupełnieniem części odbiorczej tunera są dwa
magiczne oka - lampy EM84 . Jedna z nich służyła do
wskazania poziomu odbieranego sygnału TUNING BEAM,
natomiast druga to wskaźnik sygnału MPX - STEREO
INDICATOR. Na dwóch zdjęciach widać amplituner przy
odbiorze stereo i bez tego sygnału. Używanie lampy jako
wskaźnika sygnału MPX było nieczęsto praktykowanym
rozwiązaniem, a KENWOOD tylko w tym jednym modelu to
wykorzystał. Przedwzmacniacze korekcyjne na sygnał z
gramofonów MAG / XTAL oraz głowicy magnetofonowej
TAPE HD zbudowane były w oparciu o lampy 12AX7 /
ECC83. Po nich następna ECC83 pracowała w bloku regulacji
pasma i filtrów. Jak każdy porządny sprzęt w tamtych
czasach KW-70 zawierał filtry RUMBLE - dudnienia oraz
NOISE czyli szumy. Miłym dodatkiem było wejście na
słuchawki z wyłącznikiem głośników. By załączyć amplituner
należało przekręcić gałkę z lewej strony skali -
symetryczną do gałki strojenia. Lampy sterujące to 6AN8, a
końcowe 7189 / EL84 / 6P14P. Wzmacniacz końcowy był
typowym Push&Pull'e z ustawianym biasem. Kenwood nie
stosował w swoich sprzętach żadnych układów do regulacji
tego biasu i wszystkie lampy końcowe dostawały jednakowe
napięcia na siatki pierwsze -14,8V. Zasilanie oparto na
sprawdzonym rozwiązaniu w postaci podwajacza napięcia.
Kenwood stosował rozwiązania spotykane w tym modelu w
praktycznie każdym innym modelu na lampach końcowych 7189,
a preamp korekcyjny też był konstrukcją standardową.
Producent podawał moc amplitunera na 32,5 W mocy muzycznej
i 25 W mocy ciągłej. Oporność kolumn regulowana
odpowiednim przyłączeniem kabelka zakończonego "widełkami"
wynosiła 4, 8 lub 16 ohm. Możliwość pracy z kolumnami o
oporności 4 ohm była w sprzętach japońskich (w odróżnieniu
od amerykańskich) dość rzadka.
|
Strona Główna
Strona poprzednia Kontakt
|