-
kenwood kw-44
|
Model Kenwood'a KW-44 był następcą
modelu KW-30. Podstawowa zmiana dotyczyła bardziej
nowoczesnego i tańszego designu. Poprzedni,
utrzymany w pastelowej kolorystyce i mający blaszany
"dwupoziomowy" front panel i plastikowe gałki (taki
sam desing posiada prezentowany na innej stronie
KW-70) zastąpiła aluminiowa frezowana płyta przednia
oraz gałki bakelitowe z metalowymi nasadkami.
Wzmacniacz amplitunera pracował w
układzie Push&Pull na lampach 6BM8 / ECL82 w
układzie z automatycznym biasem. Moc wyjściowa
wynosiła ok. 2 x 10 W. Był on przeznaczony do
głośników o oporze 8 i 16 ohm. Amplituner mógł
współpracować z zewnętrznymi źródłami sygnału jak
np. gramofon z wkładką magnetoelektryczną.
Przedzwzmacniacz korekcyjny RIAA był standardową i
dość przy tym dobrą konstrukcją Kenwood'a na dwóch
12AX7 / ECC83. Poza gramofonami do amplitunera
można było podłączyć sygnał na AUX i magnetofon.
KW-44 miał na pokładzie łącznie 16 lamp. Mimo iż
model ten był wersją tanią, "budżetową" to działał
bardzo dobrze. Głowica UKF pracowała na dwóch 6AQ8 /
ECC85 , z tym, że jedna sekcja odpowiadała za
automatykę ARCz. Za głowicą znajdował się
trzystopniowy wzmacniacz pcz. oraz dobrze pracujący
dekoder MPX na dwóch lampach 6AU6 / EF94 i
6BL8 / ECF80. Amplituner nie posiadał wskaźnika
stereo. Na froncie znajdowały się za to kolorowe
"oczka" podświetlane w momencie dostrajania do
sygnału stereo. Polegało to na tym, że przełączało
się na pozycję "FM Stereo / Monitor" (świeciła się
wtedy odpowiednia lampka na skali) i szukało
stacji stereo . Przy odbiorze stacji z sygnałem MPX
znikał dźwięk "pisku" i należało wówczas przełączyć
na pozycję "FM Stereo / Receive". Powodowało
to zmianę podświetlenia żarówki na froncie.
Skomplikowane ? Bardzo, ale Kenwood stosował taki
układ bardzo często. Min. Lafayette LR-800 posiadał
bardzo podobny układ. Budżetowym rozwiązaniem była
też regulacja głośności i jednocześnie balansu na
jednym podwójnym niezależnym potencjometrze.
Zewnętrzna gałka regulowała lewy kanał, a
wewnętrzna, ta bliżej frontu prawy. Regulacja pasma
też miała potencjometry z regulowanymi oddzielne
sekcjami. Amplituner miał na froncie wyłącznik
głośników (co było istotne przy odbiorze na
słuchawkach), filtr MPX - bo wówczas często sygnał
MPX zakłócał tor foniczny oraz podbicie
fizjologiczne dźwięku Loudness.
|
Strona Główna
Strona poprzednia> Kontakt
|