Lafayette radio corporation

LR-800
Firma Lafayette Radio Electronics (LRE) została założona w 1920 roku i szybko stała się jedną z największych firm wysyłkowych zajmujących się elektroniką. Potocznie była nazywana "Lafy". Lafayette sprzedawało za pomocą katalogów podzespoły elektroniczne, radioodbiorniki, sprzęt krótkofalarski i CB, pomiarowy, audio, sprzęt muzyczny itd.. To wszystko można było nabyć w formie gotowej do użycia lub kitów do samodzielnego montażu. Szczególnie dobrze sprzedawało się wówczas oprzyrządowanie do krótkofalarstwa i CB, bowiem nawet w USA w tamtych latach łączność telefoniczna był droga i nie wszędzie dostępna. Nie było też zastępującego te media współcześnie internetu. Zresztą Stany Zjednoczone miały od zawsze największą ilość zarejestrowanych krótkofalowców na świecie. W połowie lat 50-tych firma posiadał dwie duże składnice w stanie Nowy Jork oraz olbrzymią ilość autoryzowanych sklepów. W latach 60-tych Lafayette weszło w rynek audio i HiFi oferując szeroki wybór wzmacniaczy, amplitunerów, kolumn głośnikowych i głośników, magnetofonów, mikrofonów, słuchawek itd. Cześć tej oferty pochodziła z USA a część z Japonii. Sprzedawana produkty były jednak prawie zawsze „brandowane” przez Lafayette. Lampowe amplitunery, które oferowała firma były w zdecydowanej większości produkcji Trio / Kenwood. Dzieliły więc one z produktami Made in Japan rozwiązania konstrukcyjne oraz stosowane podzespoły. Różniły się jednak bardzo wyglądem. Te „brandowane” miały bardziej solidny wygląd. Zawdzięczały to metalowym gałkom i ramkom wokół panelu frontowego. Oczywiście aluminiowego. Wskaźnik dostrojenia było to magiczne oko, a wskaźnika stereo nie było (ale dlaczego to w opisie modelu LR-800). Amplitunery lampowe stereo sprzedawane pod marką Lafayette miały symbole LR (Lafayette Receiver) i następujące po nich cyfry. Poza nimi firma oferowała też wzmacniacze lampowe o oznaczeniu LA (Lafayette Amplifier) uzupełnionym cyframi i tunery lampowe LT (Lafayette Tuner). Tu też symbol był uzupełniany cyframi. Firma działała do lat 80-tych by zostać ostatecznie pokonaną przez mniejszych nowych sprzedawców oferujących bardziej agresywnie taniej i to samo. Marka ponownie pojawiła się na rynku w 2003 roku.

   Strona Główna        Poprzednia strona        Kontakt

Odwiedzin