-
sansui 250
|
Model
250 został opracowany w połowie lat 60-tych jako następca
modelu 500 i był przy tym konstrukcją bardziej
budżetową. Nie miał już drugiego tunera AM do pracy
multicast, bo w tamtych latach już było ewidentne, że ten
system przegrał ze stereofonią MPX. Prócz niego
produkowano także model 220, który był identyczny z
modelem 250 ale pozbawiono go dekodera MPX, a
magiczne oko to była jednosekcyjna lampa 6E5.
Wystrój amplitunera był to aluminiowy front panel z
plastikowymi gałkami wykończonymi aluminium. W
amplitunerze zrezygnowano z przełączników kanałów i mono /
stereo
co wskazywało na podobieństwo do modelu 500A.
Model 250 miał parę charakterystycznych cech:
- podwójne oko magiczne 6GE12 - jedna sekcja
pracowała jako wskaźnik poziomu sygnału FM, a druga
sekcja jako wskaźnik sygnału MPX,
- zastosowano w dekoderze stereo MPX lampy 6AQ8 /
ECC85, 6BL8 / ECF80 oraz dwie lampy 6BN8 typu ECAA
czyli trioda z podwójna diodą. Był to chyba jedyny
dekoder stereo z czterema lampami próżniowymi i jedyny
w pełni lampowy. Ma bowiem w układzie tylko dwie diody
półprzewodnikowe, ale dekodowanie MPX odbywa sie na
diodach próżniowych.
- przedwzmacniacz na lampach 6AQ8 / ECC85,
- amplituner nie miał wyjść na głośniki 32-ohmowe,
- przedwzmacniacz gramofonowy RIAA oparty na
tranzystorze krzemowym 2SC-402 i jednej sekcji lampy
12AX7 / ECC83. Podobne rozwiązanie zastosował Sansuiw
swoim flagowym wzmacniaczu AU-111.
Końcówka mocy, jak to w budżetowych konstrukcjach,
zbudowana była na lampach ECL82 / 6BM8. Zrezygnowano z
ekranów transformatorów mocy i zastosowane transformatory
o mniejszej mocy. Moc muzyczna podawana przez
producenta spadła do 2 x 10 W
|
Strona Główna
Strona Poprzednia
Kontakt
|