sansui 250

Model 250 został opracowany w połowie lat 60-tych jako następca modelu 500 i był przy tym konstrukcją bardziej budżetową.  Nie miał już drugiego tunera AM do pracy multicast, bo w tamtych latach już było ewidentne, że ten system przegrał ze stereofonią MPX. Prócz niego produkowano także model 220, który był identyczny z modelem 250 ale  pozbawiono go dekodera MPX, a magiczne oko to była jednosekcyjna lampa 6E5.  Wystrój amplitunera był to aluminiowy front panel z plastikowymi gałkami wykończonymi aluminium. W amplitunerze zrezygnowano z przełączników kanałów i mono / stereo co wskazywało na podobieństwo do modelu 500A.
Model 250 miał parę charakterystycznych cech:
  • podwójne oko magiczne 6GE12 - jedna sekcja pracowała jako wskaźnik poziomu sygnału FM, a druga sekcja jako wskaźnik sygnału MPX,
  • zastosowano w dekoderze stereo MPX lampy 6AQ8 / ECC85, 6BL8 / ECF80 oraz dwie lampy 6BN8 typu ECAA czyli trioda z podwójna diodą. Był to chyba jedyny dekoder stereo z czterema lampami próżniowymi i jedyny w pełni lampowy. Ma bowiem w układzie tylko dwie diody półprzewodnikowe, ale dekodowanie MPX odbywa sie na diodach próżniowych.
  • przedwzmacniacz na lampach 6AQ8 / ECC85,
  • amplituner nie miał wyjść na głośniki 32-ohmowe,
  • przedwzmacniacz gramofonowy RIAA oparty na tranzystorze krzemowym 2SC-402 i jednej sekcji lampy 12AX7 / ECC83. Podobne rozwiązanie zastosował Sansuiw swoim flagowym wzmacniaczu AU-111.
Końcówka mocy, jak to w budżetowych konstrukcjach, zbudowana była na lampach ECL82 / 6BM8. Zrezygnowano z ekranów transformatorów mocy i zastosowane transformatory o mniejszej mocy. Moc muzyczna  podawana przez producenta spadła do 2 x 10 W

 

Strona Główna        Strona Poprzednia        Kontakt

L.A.2008

Odwiedzin